Зараз, аби щось продати, людині треба не лише завести сторінку в Instagram та публікувати туди фото товару/послуги. Треба мати стратегію для просування товару, ціль та ідею, особистий бренд та історію. У цій статті ми розкажемо вам про таке явище як сторітелінг, наведемо конкретні приклади його вдалих застосувань та дамо рекомендації щодо використання цього інструменту.
Сторітелінг – це?
Сторітейлінг – інструмент маркетингу, що продає не лише товар, а і його цінність за допомогою історії того чи іншого продукту. Інструмент, що створює емоційно звʼязок між аудиторією та брендом.
Наприклад:
Чоловік купив 100 різноманітних товарів на AliExpress на 100 доларів та дав завдання умовним копірайтерам-маркетологам написати про кожен із цих товарів історію. Завдяки історії товарів він продав їх за 800 доларів!
Сила сторітелінгу в тому, що він збільшує цінність товару/бренду, підкреслює його ідею та ціль.
Приклади вдалого сторітелінгу
Аби у краще зрозуміти сутність сторітелінгу, пропонуємо розглянути вдалі випадки застосування:
Airbnb
Кожна подорож – це не просто переміщення, але історія про зустрічі та враження, що формує глибокий зв’язок між мандрівниками та господарями.
Nike
Бренд розповідає історії перемог та визначних моментів своїх спортсменів, надихаючи інших досягати власних величезних результатів
Apple
Компанія заснована в гаражі, розповідає історію про прагнення до інновацій та індивідуальності, яка внаслідок своєї праці стала символом технологій.
Coca-Cola
Світовий гігант на офіційному сайті має окрему сторінку зі своєю історією, першими склянками, дизайном і тому подібне. Отже використовує свою історію для створення асоціацій з радістю і традиціями.
Можна зробити висновок, що сторітейлінг – це потужний інструмент, що продає цінності, ідею та мету бренду, які коштують набагато більше за сам товар.
5 правил вдалого сторітелінгу
Рецепт ідеального сторітелінгу виглядає так:
Визначте ЦА (цільову аудиторію)
Розуміння потреб та очікувань аудиторії є ключовим елементом створення переконливих історій. Ваша історія має відповідати інтересам, потребам, стилю життя аудиторії.
Створіть емоційний зв’язок
Використовуйте тих персонажів та сюжет, які стимулюють емоційний інтерес у читача чи глядача. Знайдіть так звані «болі» аудиторії та дайте їм зрозуміти, що вони не одні, запропонуйте вирішення.
Не забувайте про структуру історії
Від введення до розв’язання конфлікту – правильна структура допомагає зберегти увагу та емоційно залучити аудиторію.
Використовуйте візуальні елементи
Фотографії, відео та ілюстрації значно підсилять ефективність сторітелінгу, роблячи його більш впізнаваним.
Запропонуйте вирішення проблеми, змотивуйте до таких дій, як:
- підписка
- лайк
- коментар
- реакція
- покупка
Оберіть дію залежно від роду вашої діяльності.
Дотримуючись цих правил ви зробите потужну історію для бренду, що продаватиме свою ідею роками.
Етап | Дії |
1 | Визначення цілей сторітелінгової кампанії |
2 | Аналіз аудиторії та їхніх інтересів |
3 | Розробка сценарію та вибір ключових персонажів |
4 | Створення захопливого вступу та розвитку сюжету |
5 | Закінчення історії та заклик до дії |
Сторітелінг – це не просто інструмент маркетингу, але й можливість збудувати глибокий зв’язок із цільовою аудиторією. Його використання може зробити ваш бренд неповторним та привабливим, що сприяє розширенню аудиторії та встановленню позитивного іміджу на ринку.
Питання-Відповіді
Сторітелінг часто використовують інфлюенсери, розповідаючи про події, які в них відбулися за день або про свій продукт, кейс та інше.
Термін “сторітелінг” або “storytelling” почав активно використовуватися у сфері маркетингу та комунікацій в 2010-2011 роках. Однак сама практика розповіді історій існує протягом величезного періоду в історії людства. Від давніх часів люди передавали знання, традиції та важливі події через розповіді. Сучасний сторітелінг у контексті бізнесу та маркетингу став активно використовуватися для підкріплення брендів та залучення уваги аудиторії.
Для цього: аналізуйте свій продукт чи послугу, аналізуйте, як ваша цільова аудиторія взаємодіє з подібними продуктами чи як вони користуються онлайн-ресурсами, створіть “портрет ідеального клієнта”, проведіть опитування та дослідження аудиторії, звертайтеся до аудиторії напряму, питайте про їхні уподобання та потреби, щоб отримати фідбек та спостерігайте за конкурентами.